حمام اصفهک طبس  در یک نگاه


حمام اصفهک شهرستان طبس مرمت و بازسازي شد.


به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان طبس گفت: اين بنا در قسمت بافت قديمي بخش ديهوک روستاي اصفهک شهرستان طبس قرار گرفته و بر اثر زلزله 57 دچارآسيب ديدگي شديد شده بود.


"محمدحسين قيصري" افزود: اقدامات و فعاليت‌هاي مرمتي صورت گرفته در اين بنا شامل خاکبرداري، جمع آوري نخاله داخل حمام، پوشش سقف، اجراي ديوارچيني داخلي، اجراي اندود آهک داخل حمام، ساماندهي پله‌هاي ورودي، ريشه کني درختچه‌هاي هرز و... دانست.


وي با اشاره به اينکه شروع پروژه اول بهمن ماه 89 بوده گفت: حمام مذکور بصورت خزينه‌اي و مرمت مقدماتي آن تا پايان اسفند ماه 89 به طول انجاميد و بخش مرمت تکميلي آن از فروردين ماه 90 آغاز و تا پايان خرداماه ادامه داشت.


"قيصري" گفت: اين حمام از معماري کويري متأثر شده و با مصالحي همچون خشت و گل ساخته شده است.


اين مقام مسئول در ادامه افزود: روستاي اصفهک از نظر موقعيت جغرافيايي در 35 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان طبس در مسير جاده طبس_ ديهوک واقع شده و از توابع بخش ديهوک است از شرق به روستاي چيروک، از جنوب غربي به روستاي عباس آباد و از شمال و شمال غربي به روستاي سنج و کوه اصفهک محدود مي‌شود.


وي با بيان اينکه روستاي اصفهک از روستاهاي قديمي شهرستان طبس به شمار مي‌رود،گفت: روستاي اصفهک از روستاهاي نمونه گردشگري در سطح ملي است.


"قيصري" خاطرنشان کرد: اين روستا در محدوده خود داراي آثار تاريخي ــ فرهنگي قابل توجهي است که با توجه به قرار داشتن در کنار جاده يزد_ مشهد مي‌توان با مشاركت بخش خصوصي اقداماتي نظير تاسيس مراکز رفاهي بين راهي در محل، يک مرکز گردشگري براي علاقه‌مندان بوجود آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا